Što nas čeka na današnjem MAKK-u?
Na veliko zadovoljstvo organizatora iz HDS ZAMP-a, ovogodišnju će MAKK konferenciju otvoriti Björn Ulvaeus, legendarni glazbenik, osnivač ABBA-e te odnedavno predsjednik krovne svjetske udruge društava autora i skladatelja, CISAC.
U mini intervjuu predstavit će aktualni trenutak svjetske kreativne zajednice te vlastitu misiju u borbi za bolji položaj autora, pogotovo u digitalnom okruženju.
Prvi dan MAKK-a, 23. studenog, ugostit će sveobuhvatnu panel diskusiju o krizi glazbenog poslovanja u 2020., pod nazivom „Jesmo li preživjeli 2020. i kako ćemo 2021.?“.
O problemima domaće i svjetske kulturne i kreativne industrije, s posebnim naglaskom na glazbu, govorit će predstavnici Ministarstva kulture i medija RH, proslavljena pijanistica Martina Filjak i legendarni „prljavac“ Jasenko Houra, zatim Danko Stefanović, direktor RTL Musica te predstavnici glazbeničkih institucija, Mladen Tarbuk, predsjednik HDS-a i Mirela Priselac Remi, glazbenica, autorica i članica Glavnog odbora Hrvatske glazbene unije koja okuplja izvođače, posebno pogođene korona-krizom.
O ozbiljnosti krize svjedoče i aktualni podaci Međunarodne konfederacije društava autora i skladatelja CISAC koji predviđaju globalni pad autorskih prihoda od prodaje glazbenih licenci za ogromnih 35 posto. Globalno stanje ogleda se i u Hrvatskoj gdje HDS ZAMP prognozira pad prihoda od autorskih prava za naše glazbenike između 20 i 30 posto u odnosu na prošlu godinu. “Vjerojatno ćemo 2020. godinu završiti s 50 milijuna kuna autorskih prihoda manje nego godinu iza nas. To je veliki izazov za nastavak rada”, izjavio je glavni direktor HDS ZAMP-a, Nenad Marčec.
U ponedjeljak, 23. studenoga, MAKK će ugostiti jednog od vrhunskih autoriteta za autorsko pravo u zemlji, dekana Pravnog fakulteta u Zagrebu, prof. dr. Igora Glihu.
U intervjuu s Idom Prester, prof. Gliha iz prve će ruke predstaviti najvažnije promjene koje hrvatskim kreativcima i javnosti donosi novi Zakon o autorskom i srodnim pravima. Saznat ćemo kako će se donošenje tog zakona odraziti na glazbenu zajednicu, pogotovo na njen online segment te koji su izazovi implementacije nove EU Direktive o autorskom pravu u domaće zakonodavstvo.