5 RAZLOGA ZAŠTO JE OVOGODIŠNJI MAKK BIO VAŽAN I ZAŠTO MORATE POGLEDATI AKO JOŠ NISTE

Završio 8. MAKK!

Danas je završila Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK, u organizaciji HDS ZAMP-a. Svih 5 dana MAKK-a donijelo nam je nešto novo – perspektive koje još nismo sagledali, svjetske zvijezde koje još nismo imali na panelima i podatke za koje nismo znali, a ključni su u ova nova digitalna vremena obilježena aktualnom pandemijom.

Izdvajamo za vas pet ključnih stvari koje morate pogledati:

  1. BJÖRN ULVAEUS, OSNIVAČ ABBA-E I PREDSJEDNIK CISAC-A OTVORIO MAKK

 

Moji današnji kolege nemaju taj sljedeći koncert jer koncerata nema. Zabava uživo je mrtva. Streaming nije zamjena za iskustvo „uživo“. No, budući da je jedino što trenutno imamo, iznimno je važan i srećom, čini se da raste. I tu dolazim do jednog od najvažnijih zadataka koje imam kao predsjednik CISAC-a: lobirati za EU Direktivu o autorskom pravu koju vlade širom Europe trenutno implementiraju u svoje zakonodavstvo. Od presudne je važnosti da vlade ne “razvodne” direktivu ili odustanu od nje, mi u CISAC-u platforme poput YouTube-a ili Facebook-a vidimo isto kao glazbene streaming servisa poput Spotify-a i Deezera. Oni bi trebali na isti način licencirati autorski sadržaj. To bi bilo od ogromne važnosti za autore i umjetnike.“

 

  1. MORCHEEBA OBRADILA PJESMU HRVATSKE KANTAUTORICE IRENE ŽILIĆ

 

"Irena je nekoliko puta nastupala prije nas, a mi smo veliki obožavatelji njene glazbe. Kad god bi izvodila pjesmu „The Moon“, Ross (gitarist benda) bi rekao da to zvuči kao pjesma Morcheebe i tako smo je odlučili snimiti”, rekla je Skye Edwards iz Morcheebe koja se javila na MAKK video pozivom iz Londona.

 

  1. 160.000 LJUDI U RH KORISTI DIGITALNE SERVISE, A ČAK 100.000 NJIH PLAĆA TO KORIŠTENJE

 

Od ukupnih prihoda od autorskih prava, 21% dolazi od digitalnih izvora. CISAC procjenjuje da će u 2020. ti prihodi rasti za 15%. Do kraja godine broj pretplatnika na streaming servise, u Europi će iznositi 78 milijuna. U Hrvatskoj uslugu nudi 9 digitalnih glazbenih servisa, ukupni broj korisnika je 160.000, a više od 100.000 plaća za tu uslugu. Autorski prihodi s digitalnih servisa u prvoj polovici ove godine u odnosu na prvu polovicu prošle, rasli su za čak 350%. „U posljednjih godinu dana potpisali smo ugovore sa Spotifyjem, Appleom, Facebookom i TikTokom. Nitko u regiji niti u cijeloj istočnoj Europi nema sve to tako dobro obuhvaćeno poput nas”, istaknuo je Nenad Marčec, glavni direktor ZAMP-a tijekom važne panel rasprave trećeg dana MAKK-a.

 

  1. BITI GLAZBENIK NIJE ZANIMANJE, TO JE POZIV

Ovo smo oduvijek osjećali, ali to je posebno istaknuo Damir Urban koji je bio gost četvrtog dana MAKK-a: „To je ono što jesam, bez obzira na trenutne okolnosti. Naravno da bi bilo idealno da smo sad na turneji i da možemo publici predstaviti naš rad, ali ja i dalje stvaram i radim“, izjavio je Urban opisujući 2020. iz perspektive glazbenog profesionalca čiji je sektor jedan od najpogođenijih u aktualnoj krizi. U intervjuu je otkrio i dosad nepoznate detalje o svom kreativnom procesu, ispričao je što ga je nagnalo da Riječane u travnju ohrabri svirkom na krovu autobusa te kako njegove pjesme često odlutaju vlastitim putem i napuste svog autora. Tako je i „Iskru“ izvorno pisao za svog sina, a na kraju je po pjesmi dobila ime njegova kći. Cijeli intervju pogledajte OVDJE.

 

  1. ENERGIJA NA KONCERTIMA PUBLIKU ZARAZI „VIŠE OD KORONE“

 

Posljednji dan 8. Međunarodne autorske kreativne konferencije donio je raspravu o glazbi koja prelazi granice stoljeća i država. Na završnom panelu ovogodišnjeg MAKK-a mišljenja o prošlosti i budućnosti, ali i sadašnjem (kriznom) trenutku glazbene industrije, izmijenili su vrhunski uspješni autori i izvođači s ovih prostora: Husein Hasanefendić Hus, Momčilo Bajagić Bajaga i Edin Dervišhalidović, svima poznati Dino Merlin. Premda ne vjeruju da će kriza utjecati na trajnije promjene u ponašanju publike, jer kako Hus kaže: „na koncertima na bini osjetimo toliko dobre i pozitivne energije i vibracije publike, da ta energija jednostavno čovjeka više zarazi od korone“, svi su zamijetili neke nove obrasce ponašanja mlađe publike. Koliko im je kao glazbenim legendama lako ili teško prilagoditi se novom vremenu i nekim novim klincima pogledajte OVDJE.